Eindelijk internet dat werkt - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Eindelijk internet dat werkt - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet dat werkt

Door: Tineke en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Tineke

17 November 2010 | Namibië, Swakopmund

Het is vandaag woensdag en we zijn in Swakopmunt in Namibie aan gekomen.
Het internet moet nog uitgevonden worden, want dit is niet dik bezaait,
wanneer er eindelijk een internet cafe gevonden is (3 stuks in Maun Botswana) werken deze niet omdat de generator het niet deed.

De jacht op, en het slapen tussen de land dieren is voorbij,
en het de enige van de big vijf die we niet gezien hebben is het luipaard.
Wel hebben we veel leeuwen gezien deze hadden vaak giraf op het menu.
Deze werd door de hele familie op gegeten ( 12 leeuwen) Deze lagen dicht naast de weg, zodat er mooie foto's gwemaakt konden worden.
Afgelopen maandag in het nationale park van Etosha stonden er ineens 2 leeuwen op 2 meter afstand naast de auto,
onze reisgenoot die voorin de auto zat, die bleef er erg rustig onder.
De leeuw keek erg vreemd naar ons ( wie zijn jullie). Die dag zat ik achter in, dus liepen ze gewoon weer verder
De safari tocht door de parken was een geweldige belevennis, wij hebben er erg van genoten.

Alleen in Ihaha camp (nationalpark chobe Botswana) ging een baviaan er met het ontbijt vandoor,
Tineke probeerde hem weg te jagen, door hard te gillen en rare bewegingen te maken.
Maar hij dacht alleen maar van zo`n klein vrouwtje daar ben ik niet bang van.
De Baviaan steelde onze broodjes, maar verloor tijdens zijn vluchten de helft.
Hij durfde niet terug te komen, maar bleef even op de hoek van het pad zitten.
Soms kwamen wij de dieren in grote getallen tegen, van groot en klein. Van dicht bij de auto tot ver weg.
Wij zijn nu ruim 12000 foto`s verder.

wij proberen voor morgen een boot tripje op zee te boeken om walvissen te zoeken.
Dit is vanuit Walvisbay in Swakopmunt.
Het weer is warm met af en toe regen dit is meestal wanneer het donker is en soms een klein buitje overdag.
Het kamperen valt erg mee, de tenten opzetten gaat ons goed ag.
af gelopen nacht zijn wij ons tentje uitgedreven, en alles was nat.
Deze buien gaan vaak gepaard met geweldig onweer en ja ons tentje staat onder een boom (veilig ?)
Nu 3 nachten in een blokhutje slapen, dus kan alles drogen en de kleren naar de wasserette gebracht worden.

Tot het volgende bericht.

Er zijn foto`s geplaatst

• 17 November 2010 - 12:09

Sonja:

Mooie foto's hoor! Ben benieuwd naar de andere 11990;-)
    Zie het helemaal voor me, Tineke achter die baviaan aan haha

XXX

• 17 November 2010 - 13:35

Marjolein:

he, eindelijk weer nieuws van jullie, leuk om te lezen en wat zal het indrukwekkend zijn allemaal. Vind de foto's mooi.
    Blokhut om in te slapen zal ook aangenaam zijn na 2 1/2 week in de tent.
    veel plezier maar weer
    gaat (nog)goed hoor! weekend weer met camper weg
    gr Marjolein

• 18 November 2010 - 12:32

Arie En Ria:

Wij zijn blij dat jullie weer in de bewoonde wereld terrug zijn gekomen.
    De foto''s zijn mooi. Hier gaat alles goed
    groeten vanuit warmetuut.

• 20 November 2010 - 19:34

Sandra:

Hoi Edwin en Tineke, gelukkig gaat alles goed wat een mooie foto's vooral die waterval, wat zullen jullie genieten van al dat moois, heb je Tineke ook op de foto met de baviaan? Groetjes van ons uit Nierup.

• 22 November 2010 - 22:22

Nel Nierop-Raven:

He Edwin en Tineke,ik vind het heel leuk om op deze manier jullie reisverslagen te lezen,begrijp dat jullie volop genieten en ik hoop dat het zo blijft..op 10 dec ga ik naar Sri Lanka,maar tot die tijd blijf ik alles volgen,nog veel plezier en blijf gezond!
    Groetjes uit Warmenhuizen

• 23 November 2010 - 10:35

Lia:

Hallo Edwin en Tineke

Hier een berichtje uit warmenhuizen.
    Volgens mij genieten jullie enorm.
    Wat een mooie foto's hebben jullie al gemaakt. Wij blijven jullie volgen.veel plezier . groetjes Emiel en Lia

• 23 November 2010 - 21:44

Leon En Linda:

Wauw wat een mooie actiefoto,s. Gaaf he Etosha, wij weten precies hoe jullie je voelen in het prachtige namibie. Met Galadriel en Frodo ook alles goed hoor, zijn nu steeds gezellig beneden. Frodo heeft al even buiten gelopen aan het tuigje en wilde achter de vogels aan. Donderdag verwachten we sneeuw in nederland en er schijnt een strenge winter te komen. Genieten jullie dus maar lekker van de warmte, wij zetten de deken op 3. Have fun!