Azie week 1 update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Azie week 1 update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Azie week 1 update

Door: Tineke en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 November 2010 | Thailand, Bangkok

************
Maandag 29-11

We zijn gearriveerd in ons hotel voor 3 nachten in Bangkok. De wachttijd in Cairo zou wat korter zijn hadden wij gedacht.
Maar zoals veel dingen, ging de vlucht naar Bangkok 1,5 uur later weg, dus hadden we de zelfde wachtijd op het vliegveld.
Wel hadden we een gelukje, de vlucht was overbooked (pelgrims), dus mochten wij bussines class vliegen.
Wat hebben we lekker gegeten en geslapen!!!!!!!!!!!!
Op het vliegveld hebben we een "meter taxi" genomen en voor 450 baht (+/- € 11,25) zij we midden in de stad aangekomen.
Zo nu gaan we eerst douchen, kleren wassen, en op ontdekkingstocht.

*************
Dinsdag 30-11

Vandaag zijn wij de stad in geweest.
Eerst lopend maar al snel zaten we in een tuktuk.
Dit kwam doordat Edwin op een kaart naar een weg zocht, die ons naar een winkelcentrum moest brengen.
Wij werden aan gesproken door een leraar,die ons de weg kon vertellen.
Hij vond dat wij als toerist ook de boeda toer gezien moesten hebben.
Er werd al snel een tuktuk aangehouden.
Ook omdat Tineke het lopen op de straten niet fijn vind.
In afrika had ze haar voet verzwikt, dit is goed afgelopen.
Maar zij moet er wel om denken met lopen, want de wegen zijn erg oneffen in Bangkok.
Hierdoor is ze bang dat ze weer valt.
Het was Boeda dag dus vandaag konden we een tour doen langs verschillende tempels.
Na een aantal boeda`s hielden wij het voor gezien.
En zijn wij naar een winkel gegaan om een nieuwe harde schijf te kopen.
De harde schijf van de computer begon te kraken van alle foto`s,
dus hadden wij dringend ruimte nodig om nieuwe foto`s op te slaan.
Verder gaat onze reis 2 december met de nachttrein naar Chiang May, waar we de geboorte dag van de koning gaan vieren.
Na dit feest gaan wij op weg voor een trektocht van 3 dagen in een natuurpark aldaar.
Op de terug tocht naar het hotel was het een hele belevenis met de tuktuk door al het drukke verkeer.
In het donker ging de tuktuk als een raket door het verkeer, wij moesten ons goed vast houden.
in de buurt van het hotel zijn we uitgestapt om eerst iets te eten en daarna zijn we lopend naar het hotel gegaan om
een update te schrijven.
We hebben het nog steeds naar onze zin, maar het is wel een hele omschakeling van het rustige Afrika naar het drukke Bangkok.

• 30 November 2010 - 17:45

Peter En Yvonne:

Wat nu, al tempel en Boedha moe??
    Jullie moeten nog even hoor! Ben benieuwd hoe de reis met de nachttrein bevalt en wat jullie allemaal in het natuurpark beleven.
    Edwin, die foto van de haai is goed gelukt zeg! En vertil je niet aan al die foto's hoor.
    Veel plezier bij de koning.............
    groetjes, Yvonne

• 30 November 2010 - 18:49

Leon En Linda:

Ja dat is wel even wat anders thailand. Maar het thaise eten zal jullie snel bevallen, de tom yam soep is een aanrader(als je van pittig houd). Oh en die lekkere temperatuur, hier in Nederland is het winter, er valt zo nu en dan sneeuw en morgen hebben ze het over gevoelstemp. van -15. Galadriel en Frodo hebben even met de pootjes de sneeuw gevoeld maar wisten niet hoe snel ze weer naar binnen moesten. Tot horens.

• 01 December 2010 - 12:33

Arie En Ria.:

bedankt voor het mailtje het is wel erg warm daar maar daar houd Tineke wel van hier is het wat kouder en ik heb wat boodschappen gehaald en kan een paar dagen in huis blijven tot de volgende mail maar weer.groetjes.

• 01 December 2010 - 20:45

Carl En Jeanet:

Wat een belevenis ! Een hele verandering van Afrika naar Thailand , maar wel verschrikkelijk mooi. Wat hebben jullie een prachtige foto's gemaakt . Bij jullie is het heerlijk warm . nu bij ons ligt er sneeuw en is de temp- 5 , dus echt winter .
    We volgen jullie per mail , en genieten doen jullie zeker.
    Heel veel groetjes , en een zoen van ons allen.

• 05 December 2010 - 14:19

Roberto:

Hoi daar...nou zo te lezen hebben jullie het naar je zin,prachtige reis en prachtige foto's.Ben stiekum wel een beetje jaloers...super!!! Wordt vervolgd..en gevolgd!
    Groet Roberto