dag 6 - Reisverslag uit Benares, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Benares, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

dag 6

Door: E&T

Blijf op de hoogte en volg Tineke

30 Oktober 2013 | India, Benares

Vandaag 5.30u op pad om op de Ganges de zonsopkomst mee te maken. De zonsopkomst was een prachtig verjaardagscadeau. Tijdens de boottocht zijn we langs de belangrijkste badplaatsen geweest.
Waar de Hindoes zich aan het badderen waren.
daarna zijn wij weer langs de crematie plek gevaren, zodat wij het beter konden zien.
Ook nu werden er weer mensen verbrand, dit is de gehele nacht door gegaan.
De boot bracht ons naar de ontbijt plek, een hoog dakterras met uitzicht over de Ganges.
Tijdens het ontbijt konden wij de Gouden tempel bezoeken.
Na het ontbijt zijn we bij een zijde winkel geweest waar we mooie stoffen hebben gezien, en uitleg hebben gehad over de zijde.
En natuurlijk met een paar mooie zijden stofjes weggegaan.
S`middags zijn we met de busjes naar Sarnat gegaan naar de plaats waar Boeddha zijn eerste toespraak hield 5 eeuwen geleden.
Een archeologisch museum bezocht en enkele stoepa's, en boeddhistisch tempel`s uit verschillende landen.
Bij terugkomst wachtte het bier en de taart al op ons. Na de kaarsjes in 1 keer uit geblaasd te hebben kon het feest beginnen.
S`avonds weer door de grote chaos gelopen naar een restaurant voor een lekkere warme maaltijd.

• 31 Oktober 2013 - 21:28

Ellen:

Hé Tineke,

Jullie geniet er lekker van zo te lezen!! heerlijk!!
    have fun!!

Gr Ellen

• 31 Oktober 2013 - 22:25

Sonja:

Gefeliciteerd met je verjaardag Edwin!!!!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Liefs van ons

• 31 Oktober 2013 - 22:48

Sjaak:

Gefeliciteerd edwin. Veel plezier verdere reis

• 31 Oktober 2013 - 23:00

Nel:

Leuk om de verslagen te lezen en wat een andere wereld!
    Gelukkig hebben ze daar ook bier en taart!!
    Goeie reis verder!

• 03 November 2013 - 16:26