dag 7 - Reisverslag uit Benares, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Benares, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: E&T

Blijf op de hoogte en volg Tineke

31 Oktober 2013 | India, Benares

Vandaag is de vrije dag. zoals de volgers misschien zullen merken gaat het programma niet helemaal gelijk met het programma maar dat gaat de pret niet drukken.
rond een uur of 8 ontbijt daarna wat schrijven en om 10u de stad in voor de verdere verkenning.
Varanasi is de stad van Shiva. In deze stad lopen veel koeien. Zoals iedereen weet is de koe,in India, een heilig dier.
Dat komt doordat in het Hindoeïsme, Shiva het rund als vervoermiddel gebruikte. tijdens het lopen worden we af en toe gek van het getoeter.
Het is hier gebruikelijk dat je toetert, of belt met je fietsbel, als je wilt passeren of het tegemoet komende verkeer opzij wilt sturen.
In de vele opstoppingen die er door het drukke verkeer in combinatie met smalle wegen en de haast die iedereen heeft geeft veel geluidsoverlast.
Als ze de Nederlands boete van 340euro voor onnodig toeteren hier zouden invoeren en het geld gebruikt zou worden voor het begrotingstekort dan was deze veranderd in een overschot.
In het hotel hebben we een aantal uur rust voordat we naar het restaurant gaan.
Het restaurant van vandaag is alleen vegetarisch, ook is er geen bier te verkrijgen door het ontbreken van een drankvergunning.
Het hotel waar we overnachten heeft het zelfde probleem maar daar wordt er nog bier gehaald die je in het restaurant kunt op drinken.
In dit hotel zijn alleen niet alcoholische dranken maar dat heeft de pret niet gedrukt, en het eten is weer erg lekker.