Dag 10 - Reisverslag uit Orchha, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Orchha, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Dag 10

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 November 2013 | India, Orchha

De reis naar Orchha, een hindoe dorpje met grafmonumenten van vroegere hindoe heersers, begint om 09u.
Het is een reis van ongeveer 200km waar we 5u over hebben gedaan, meestal over redelijke wegen, maar soms is het erg krap in de dorpjes met smalle straatjes als er tegenliggers aankomen.
En een stuk met veel gaten in de weg en breed genoeg voor èèn voertuig.
Het is erg uitkijken op de wegen, omdat er veel buffels, koeien, ossen en andere dieren hier gewoon los op straat lopen.
Bij aankomst kunnen we meteen aanschuiven voor een late lunch met een leuke wandeling in Orchha.
S`avonds gaan we naar de Rama tempel, de enige die gewijd is aan de koning Rama i.p.v. de god Rama, voor de avond zegening.
Voor het diwali festival is de tempel verlicht met veel lichtjes vergelijkbaar met de verlichting bij ons met kerstmis.
In de tempel gaan wij blootsvoets en zonder leren dingen naar binnen, met zoals vaak in veel tempels zonder elektronische apparatuur,
Bij terugkomst genieten we van de traditionele muziek en dans van een lokaal groepje tijdens het eten.