Dag 13 - Reisverslag uit Agra, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Agra, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Tineke

06 November 2013 | India, Agra

De rit begint om 09u en gaat als een stoptrein naar een ATM. Sommige groepsleden hebben geld nodig, maar na de feestdagen zijn alle ATM`s leeg.
Na 5 ATM`s huden we het voor gezien en gaan naar het mausoleum van akbar een groot leider van de moguls. Er is een prachtige graftombe gemaakt en binnen in de grftombe is de accoustiek byzonder.
Daarna gaan we naar de baby Taj Mahal, hier ligt een eerste minister begraven.
Wat opvalt zijn de mooie details van het marmeren gebouw. na deze bezichtiging gaan we terug naar het hotel voor de lunch.
Na de lunch gaan we naar het rode fort.Hier heeft Shah Jahan de laatste jaren gevangen gezeten.
Hij was gevangen gezet door zijn eerzuchtige zoon, vanwege het vele geld dat Shah Jahan uitgaf aan onder andere het graf van zijn vrouw Mumtaz.
Het deel waar hij gevangen zat is niet toegankelijk voor ons. Maar vanuit de pek waar hij gevangen zat, had hij uitzicht op het graf van zijn vrouw Mumtaz de Taj Mahal.
Die we vandaag als laatste bezoeken. Eerst komen we nog langs een ATM die gelijk door de groep geplunderd word.
Met een gevulde beurs bezoeken we èèn van de wereld wonderen de Taj Mahal. Dit prachtige gebouw bezoeken we tot zonsondergang.
Waarna we een mooi dakterras opzoeken waar de keuken weer niet berekend was om een groep van 19 tegelijk van eten te voorzien.
Dit prachtige gebouw gebouwd van wit marmer is de graftombe voor Mumtaz de vrouw van Akbar die gestorven is tijdens de bevalling van hun 14de kind.

• 07 November 2013 - 17:04

Linda:

Zo te lezen genoeg te beleven voor jullie. Wat een ervaring zal het zijn.
    Hier in Breezand alles goed hoor. Frodo en Galadriel hebben Daan zijn bed als overnachtingsplek gevonden, een aan het voet eind en een naast hem. Galadriel gaat zelfs om 20.30 met Daan naar boven en wil dan ook echt niet meer beneden komen. Grappig om te zien.
    Kortom geen zorgen ze worden dik verwent.
    Geniet verder van jullie reis

• 11 November 2013 - 15:11

Sonja:

Waarschijnlijk zitten jullie inmiddels in een gebied met weinig/geen internet dus we wachten geduldig op een volgend verslagje;)
    In ieder geval heb ik een nieuwtje: ik ga verhuizen!
    Dan weten jullie genoeg:):):)