Dag 16 - Reisverslag uit Pushkar, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Pushkar, India van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: E&T

Blijf op de hoogte en volg Tineke

09 November 2013 | India, Pushkar

In de ochtend rond 08u gaan we uit onze mooie accommodatie onderweg voor een tocht van ongeveer 4uur naar Pushkar, waar het kamelen feest is.
Pushkar is een moslims gebied, waar geen drank gedronken mag worden, en geen vlees gegeten wordt.
In het kamp hebben ze een uitzondering gemaakt, en verkopen bier.
Daar worden we ontvangen met een lekkere vegetarisch buffet. Na de lunch worden we naar onze slaapplaatsen voor de komende 2 nachten gebracht.
Een mooie luxe tent met een badkamer achter in de tent. In de middag gaan we naar stadion waar morgen de camel fair zich gaat afspelen.
Rond het stadion staan een aantal koeien en heel veel paarden voor de handel. De dromedarissen staan ergens anders want erg veel zien we er niet, terwijl er over de 10000 moeten zijn.
Na wat rond gekeken te hebben gaan we verder wandelen door het dorpje Pushkar, dit is gebouwd rond een meertje.
Het verhaal gaat dat Brahma, de schepper van het leven, hier de duivel heeft overwonnen met een lotusbloem.
Op de plek waar drie lotus blaadjes vielen ontstonden meren. In Pushkar staat een van de weinige tempels waar Brahma vereerd wordt. Na in tempel gekeken te hebben zijn we blootsvoets rond het heilige Pushkar met zijn 52 ghats gelopen.
Aan het eind van de middag gaan we weer terug naar het tenten kamp waar de lichtjes vrolijk branden.
Het is weer vroeg donker rond 18:30 zal in Nederland wel iets eerder zijn. Het water van de douche is niet echt warm maar we zitten ook aan het einde van de slang, maar ja volgende stop beter.
Er staat s`avonds weer een lekker buffet klaar en het bier smaakt goed, Na het eten nog wat nagepraat bij een kamp vuurtje luisterend naar de live muziek en kijkend naar de dans.

• 15 November 2013 - 13:15

15 Nov Selie:

Hallo Fam.
    Ik hoop dat jullie de laatste dagen nog wat genieten mogen

• 15 November 2013 - 15:53

Sjaak:

jullie genieten er goed van.

• 18 November 2013 - 15:26

Andre En Annie:

Ik denk dat jullie er van genoten hebben we hebben het verslag gevolgd.Groete André enAnnie