Calgary-Creston - Reisverslag uit Creston, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Calgary-Creston - Reisverslag uit Creston, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Calgary-Creston

Blijf op de hoogte en volg Tineke

27 Augustus 2015 | Canada, Creston

Vandaag iets vroeger opgestaan dan gisteren. Alle spullen in de auto geladen en om 08:15 aan het ontbijt begonnen. De tocht is richting Vancouver maar daar arriveren we waarschijnlijk pas in de loop van Zaterdag. Onderweg zien we in het begin een waterig zonnetje vanwege de rook in de lucht. Het eerste deel is een saaie tocht die er door de rook uitziet als een soort laaghangende bewolking. In het begin rijden we langs graanvelden en verder komen er we in een meer bergachtig gebied met bossen. Plotseling komen we langs allemaal rotsblokken Dit heet Franks slide hier is in 1903 een hele richel limestone naar beneden gekomen waarbij 70 mensen zijn bedolven. Het schiet ook niet erg op want de snelheid is 100km of 80km. Maar de vrachtwagens razen met een gangetje van 100+ door de bochtige wegen en als ze afdalen soms iets sneller. Gaande weg de dag wordt het zonnetje steeds zichtbaarder en als we rond een uur of 17 in Creston arriveren hebben we er uur of 9 gereden het lijken er 8 maar we zijn 1 tijdzone gepasseerd. Het aantal km dat we vandaag gereden hebben is 549. We hebben een comfortabel motel gevonden waar we zoeken naar Marko mijn broer want zijn hond Keli loopt hier ook rond. Savonds lekker een wandeling gemaakt in de zon naar het centrum van Creston, waar we lekker eten bij Jimmy's pub. Op de weg terug kwamen we nog een piano tegen.
foto link:

• 28 Augustus 2015 - 16:22

Gerry And Ali:

Dus je zit wel in de rook We hopen dat dat lang zamer hand minder zal worden
    Dit weekend in Vancouve.r Tineke hoe laat vertrekken jullie hier op 10 oct Wij maken plannen om naar Edmonton te gaan
    Have a great day and weekend and trip. Ali