Victoria-Port MCneil - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Victoria-Port MCneil - Reisverslag uit Port McNeill, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Victoria-Port MCneil

Blijf op de hoogte en volg Tineke

04 September 2015 | Canada, Port McNeill

Vanmorgen hebben we een tochtje van ongeveer 465km te maken maar eerst genieten van het ontbijt. Er waren weinig tafeltjes dus gingen we aan een tafeltje zitten waar al iemand anders zat te eten.
Hij had wel erg veel honger want na een bord met brood nam hij nog 2 schaaltjes pap eindigend met 2 vruchten toetjes.
Het zat bij de kamerprijs in moeten we maar denken. We beginnen met 16 graden als we weggaan en het is bewolkt. Als we wat verder gevorderd zijn komt het zonnetje te voorschijn en loopt de temperatuur op naar 20 graden. Het eerste stuk buiten de stad is een snelweg waar we 120km mogen rijden later veranderd deze in een mooie autoweg waar de snelheid terug loop eerst naar 100km en later naar 80km. Het wordt dan een mooie bochtige weg door de bossen. Het rijden hier in Canada is wel gek rij je 100 op de snelweg wordt je voorbij gereden door een grote vrachtwagen. Op de autoweg zie je soms een fietser op de vluchtstrook. In Nederland zijn we dit niet gewend. Vlak bij onze slaapplaats ligt Telegraph cove. Hier worden we morgen ochtend verwacht bij Tide Rip voor de grizzly tour. Voor dat we onze slaapplaats opzoeken gaan we hier eerst langs zodat we morgen niet hoeven te zoeken. S'avonds gaan we nog even door de haven lopen van Port MCneil.

• 06 September 2015 - 09:55

Selie:

Hallo zus en zwager.
    Ik heb jullie helemaal gevolgd,het lijkt daar wel wat dalen en klimmen.
    Als jullie weer terug komen dan zijn jullie al aan ons temperatuur gewend.
    Het is hier ook niet zo mooi weer, de temp. is hier ook nog maar 18graden.
    Nu ik wens jullie nog verdere goede vakantie toe.
    In nog wel wat warm weer voor jullie.
    Tot horens,Gr Selie

• 06 September 2015 - 14:01

Gerry And Ali:

zo als je ziet is elk land anders met het verkeer wij zijn dat nu zeker gewend en zien het niet meer
    Er is veel te zien op het eiland en vooral als je naar Alaska gaat Have fun and take care
    Love Gerry en Ali