Telegraph cove - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Telegraph cove - Reisverslag uit Telegraph Cove, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Telegraph cove

Blijf op de hoogte en volg Tineke

05 September 2015 | Canada, Telegraph Cove

vandaag weer het zelfde slingerweg van Port MCneil naar Telegraph Cove met een mooie afdaling van 13%. Dat het ook mis kan gaan zagen we toen we aan het einde van de dag weer naar het hotel reden. Er lag een auto, verscholen tussen de struiken, langs de weg. We zijn nog even gaan kijken maar er was bestuurder/slachtoffer te bekennen. Op de boot hoorden we wat een geluk we vandaag hebben want de boot van morgen vertrekt om 6:45, dit is 2 uur vroeger dan onze boot. De eerste uitleg over het verschil tussen een zwarte beer en een grizzly beer was als je in een boom gaat schuilen en de beer klimt er in dan is het een zwarte beer.
Graaft hij de wortels vrij en slaat de boom om dan is het een grizzly beer.
Later kwam de echte uitleg. De grizzly heeft een boller gezicht, zijn schouders zijn hoger dan het achterwerk, en de oren zijn ronder. Bij een zwarte beer is het gezicht smaller, is zijn achterwerk hoger dan zijn schouders, en zijn de oren puntiger. Toen we een half uur onderweg waren, naar de Knigth inlet het grootste fjord van Noord Amerika, zagen we onze eerste bultruggen, een zwarte beer, en niet veel later one eerste grizzly. Aangekomen bij Knight inlet krijgen we een lekkere lunch en stappen we over naar kleinere bootjes. We zien een aantal grizzly's een volgen we een tijdje als deze langs de kant loopt, later zien we een moeder grizzly met 2 jongen van 2,5 jaar oud op een grotere afstand.
Omdat er dit jaar weinig zalm te vinden is moeten de grizzly iets anders eten om vet te worden voordat ze in winterslaap gaan. We zien ze veel gras eten, normaal doen ze dit later in het jaar als er geen zalm meer is.
Aan het einde van de dag hadden we 3 zwarte beren gezien, 5 grizzly's, 1 bold headed eagle, meerdere bultruggen, en diverse soorten dolfijnen.
Maar als surprise tijdens de terugvaart zien we 3 orka's dus onze dag kon niet meer stuk.
Bedankt Tide rip uit Telegraph cove voor de leuke dag.

• 06 September 2015 - 17:17

Johanna:

Hi guys, how fantastic that you were able to see these wonderful wild creatures during the tour! Hope the weather co-operates just the same and offer you sunshine. Dave and I think of you everyday during your travels. All our love, johanna

• 06 September 2015 - 21:43

Sonja:

Dus eigenlijk is jullie reis nu al geslaagd!!!
    Orka's en grizzly's al gescoord;)

• 07 September 2015 - 16:06

Arie EnRia:

Hallo alles gaat hier goed,leuk dat jullie zo goed ontvangen zijn
    bij Joan en Dave het weer is hier niet zo goed geweest erg veel
    regen gehad maar nu is het opgeknapt jullie hebben al meer
    beren gezien dan dat wij er waren Wij volgen de reis verslagen
    alleen kunnen wij de fotos niet te voorschijn toveren misschien
    als Marko langs komt lukt het
    Groetjes en liefs van hier.

• 09 September 2015 - 08:36

Lisa De Boer:

Erg leuk om jullie te volgen! En wat een prachtige foto's!

Geniet nog!

Groetjes Lisa