Port Hardy-Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Port Hardy-Prince Rupert - Reisverslag uit Prince Rupert, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Port Hardy-Prince Rupert

Blijf op de hoogte en volg Tineke

07 September 2015 | Canada, Prince Rupert

vroeg opstaan om naar de boot te gaan. In het hotel waar we verblijven waren nog een paar gasten die met de boot moesten, deze hadden geen kaartjes. Zij waren al weg toen wij van ons ontbijt genoten.
Bij de boot aangekomen konden we meteen doorrijden langs een rij wachtende auto's. Uiteindelijk zijn we als een van de laatste auto's op de boot gegaan. Onderweg komen we langs mooie eilandjes met bossen, het is jammer dat het bewolkt is. Maar dan waarschuwt de kapitein dat een bultrug aan ongeveer 4km ver aan bakboord aan het springen is.
Ik had de bultruggen nog niet zien springen en al helemaal niet op een foto gezet. Om 12uur begint de BBQ en gaan we lekker een Zalmpje eten op het achterdek. Voor de haven ingang van Bella Bella zijn weel vissersboten met netten bezig, de veerboot gaat hierdoor langzamer varen. In Bella Bella gaan er passagiers af en komen er een paar bij.
Tijdens deze pauze ging ik naar buiten en zag ik af en toe iets bewegen in het water naast de boot. Het waren springende zalmen, maar om dit op de foto vast te leggen was nog niet zo makkelijk. Als de boot weer gaat varen werd er nog 2 keer gemeld dat er bultruggen gesignaleerd waren maar Tineke heeft deze niet zien vliegen helaas. Verder was de overtocht grotendeels bewolkt, ietwat mistig, met af en toe wat regen.
Als we in Prince Rupert aankomen duurt het nog een tijdje voordat het lossen van de auto's gaat gebeuren. Als we gaan rijden is het motel zo gevonden, en konden we de koffers rond 00:00 op de kamer zetten.

• 09 September 2015 - 11:43

Ellen En Rita:

Hey Tineke,
    Jammer dat je de bultruggen niet heb zien springen, had vast mooie fot`s opgeleverd.
    Samen met Rita even gekeken op de kaart waar je/jullie nu uithang/en.
    R. moest er erg om lachen. ( eigenlijk met name om het handje van de muis... ;-)

Have Fun,

Groetjes van hier

• 10 September 2015 - 13:20

Sonja:

Toch wel een walvis op de foto, gaaf!