Prince Rupert-New Hazelton - Reisverslag uit New Hazelton, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Prince Rupert-New Hazelton - Reisverslag uit New Hazelton, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Prince Rupert-New Hazelton

Blijf op de hoogte en volg Tineke

08 September 2015 | Canada, New Hazelton

De rit gaat vandaag over highway 16 en later over highway 37 naar het noorden. We trekken de bergen weer in met de mooie slinger wegen en de bossen. Onderweg zien we in de de meertjes/brede riviertjes zalmen op springen uit het water. Maar het zijn e te weinig om voor te stoppen.
Na uren gereist te hebben komen we bij de splitsing met highway 37.
Hier ligt het plaatsje Kitwanga maar hier is geen motel of iets degelijks te bekennen, dus gaan we maar een klein stukje door naar New Hazelton om daar een motel te nemen. Tijdens ons loop rondje door het dorpje zien we bordjes dat er een waterval is dus deze opgezocht. S'avonds na het eten gekeken naar slaapplaatsen richting het noorden en de afstanden er tussen.
We hadden plan A en B (korte en lange route naar Haines) maar nu moeten we een Plan C bedenken. Haines word geschrapt we blijven in BC en gaan richting Kamloops.