Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Tineke

02 September 2015 | Canada, Vancouver

30-8 VANCOUVER
Na het ontbijt en de koffie worden we rondgeleid door dit deel van de stad. We beginnen eerst bij het werk van Joan bij Costco een groothandel zoiets als de Makro. Daarna gaan we naar Grainvill island waar allemaal winkeltjes met handwerk en eettentjes zijn. Hier hebben we ook een prachtig uitzicht over de stad. Daarna gaan we naar de aanleg plaats voor cruise boten waar een grote boot van de Holland Amerika lijn lag aangemeerd. Om een indruk te krijgen wat we tijdens ons verblijf in Vancouver zouden kunnen doen rijden we door Stanley park dat op loop afstand ligt van de flat. Als we even later in de flat aankomen gaat Dave beginnen met het eten (lasagne) bereiden en Joan gaat met ons zwemmen beneden in het zwembad. Als we boven komen is het weer feest, de 2 zonen van Joan plus de vriendin van één gearriveerd om de verjaardag van Dave te vieren.
31-08 VANCOUVER
Joan en Dave zijn naar hun werk en wij gaan rustig de stad in om een cadeautje te kopen voor Dave want vandaag is hij echt jarig. Het is geen weerom iets te doen buiten want vandaag is het een regenachtige dag in Vancouver. We lopen naar een winkel centrum in de buurt en doen daar wat inkopen voor later in de week voor onderweg en vinden een leuk cadeautje voor Dave. Als het s'avonds droog is gaan we nog wat wandelen rond de flat. Van de winterspelen zijn nog steeds een aantal dingen te zien. Het Inuvik symbool/beeld dat buiten aan de Englisch bay staat. Ook heb ik mijn eerste selfie gemaakt met een spiegelreflex bij bronzen beelden die gemaakt zijn voor de olypische winter spelen.
01-09 VANCOUVER
Vandaag zal het droog blijven en gaan we er op uit om het Stanleypark te bekijken. Onderweg zien we een zeehond verderop in het water liggen uitrusten op een rotsblok dat net onderwater ligt. verder liggen er een aantal boten voor anker te wachten op hun volgende lading. Sommige delen van het park zijn afgesloten vanwege vallende bomen/takken gevaar door een storm afgelopen zaterdag na een lange periode van droogte. In het park zien we ook een mooie rozentuin waar we de lunch nuttigen. S'avonds na het eten gaan Tineke en ik nog even naar beneden naar de hottub zodat Joan vroeg kon slapen want die begint morgen rond 4uur in de morgen op haar werk.
02-09 VANCOUVER
vandaag gaan we naar het aquarium van Vancouver. We werden eerst door Dave met de auto rond gereden door Stanley park dat we nog niet gezien hadden, Daarna bracht Dave ons naar het aquarium waar we een groot deel van de dag verbleven. Ze hebben in het aquarium ook een glazen wasser waarbij de veiligheid in orde was.
Buiten de tank zat een persoon met een portofoon op te letten en boven de tank zat iemand om de glazenwasser er uit te halen. De kwallen in de tank waren niet giftig want de glazenwasser hand geen bescherming bij zijn enkels. S'avonds hebben we Joan en Dave getrakteerd op een etentje, en Dave ons op een ijsje als toetje.