Smithers-Burns Lake - Reisverslag uit Burns Lake, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Smithers-Burns Lake - Reisverslag uit Burns Lake, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Smithers-Burns Lake

Blijf op de hoogte en volg Tineke

11 September 2015 | Canada, Burns Lake

Bij het opstaan schijnt het zonnetje maar als we wegrijden is hij verdwenen achter de wolken. De reis gaat weer verder op highway 16, nu naar Burns Lake. Onderweg een paar keer geprobeerd naar de rivier te rijden maar dat wil niet erg lukken steeds zit er een stuk bos tussen. De zon is ondertussen ook gaan schijnen en het is een lekker weertje. Op de hoogste bergtoppen ligt wat sneeuw, en aan de kleuren van de bomen kan je zien dat de herfst hier al is gearriveerd. Als we later bij Dekker Lake de lunch nuttigen vinden we de eerste dieren. Een erg grote libel van +/- 10 cm en even later 2 roofvogels, een Osprey en een Bald eagle. Als we weer verder rijden steekt er een zwarte beer over de autoweg. We minderen vaart en zetten de auto aan de kant maar de zwarte beer is vertrokken in het bos, dus geen foto. Nadat de slaapplaats geregeld is, gaan we nog naar Francoise lake. Daar hebben we een red squirrel, en 2 Mule Deer (black tailed deer) gevonden.

• 14 September 2015 - 12:36

Arie En Ria:

Hallo Jullie houden ons goed op de hoogte , zo zijn wij ook een
    beetje op vakantie. Hier zijn de berichten niet zo goed , verders
    gaat alles goed , maar nu schijnt de zon.
    groetjes van hier.