Burns Lake - Vanderhoof - Reisverslag uit Vanderhoof, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Burns Lake - Vanderhoof - Reisverslag uit Vanderhoof, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Burns Lake - Vanderhoof

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 September 2015 | Canada, Vanderhoof

Het begint met regen vandaag net te weinig om de ruitenwissers op interval te laten staan en te veel om ze uit te laten. De eerste poging om van de weg te gaan naar de rivier brengt ons naar een rustig plekje met geen dieren. Dus de auto omgedraaid om weer terug naar de hoofdweg te gaan, alleen moeten we nu wachten voor de trein. Het wachten duurt even langer omdat het een goederentrein is met 154 wagons.
Dan zien we plotseling een bekend plaatje dat je ook wel eens thuis ziet, ganzen op een weiland. Als we al een tijdje hebben gereden ziet Edwin een bordje met toeristische bezienswaardigheid, dus gaan we van de weg af. In het begin is een leuk uitzicht over de rivier maar geen dieren, de weg gaat uiteindelijk weer naar de hoofdweg en kost maar 3km langere weg. Uiteindelijk blijkt de dirtroad 23km te zijn en de enige toeristische bezienswaardigheid wij zelf te zijn, want verder was er niets te zien. De omgeving zelf was wel mooi, maar helaas geen dieren op een paar zwarte koeien in de verte na, 0f moeten we kwik, kwek en kwak toch meetellen. Ingecheckt in het hotel gaan we nog even winkelen bij de Co-op en gaan weer terug naar het hotel. Na het eten lopen we nog even naar de rivier die hier 1km vandaan is. Na 200 meter verschieten we dat we oog in oog staan met een mule dee Hij verschiet ook van ons maar ik heb hem toch te pakken. Als we even later bij de rivier aankomen zien we af en toe vissen bovenkomen, maar we weten niet of dit zalmen zijn of andere vissen die gewoon achter insecten aan zitten.