Vanderhoof-Hixon - Reisverslag uit Hixon, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Vanderhoof-Hixon - Reisverslag uit Hixon, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Vanderhoof-Hixon

Blijf op de hoogte en volg Tineke

13 September 2015 | Canada, Hixon

Het is zonnig als we weer op pad gaan . Het laatste stukje op highway16, en dan bij Prince George over op highway 97. Het schiet lekker op weinig verkeer en maar 1 opstopping vanwege wegwerkzaamheden, waardoor maar één rijstrook beschikbaar was. Onderweg zagen we ook een vos lopen aan de rand van het bos. Verder waren er veel weilanden en bossen. Na Prince George gingen we tussen Red Rock en Stoner over een brug langs de Fraser rivier. NA de brug was een camping, en we mochten even over de camping lopen naar de rivier, waar wel 6 jonge Bald eagles te zien waren. Hier zijn we wel 45min zoet geweest. we zijn net ingecheckt in het motel in Hinton, als het begint te waaien en niet veel later komt er hagel uit de lucht. Tijdens het rijden was het 13graden boven nul dus niet echt koud. Vandaag is het internet niet de beste van de reis zal wel te maken hebben met de prijs van het Motel, want dit was weer een koopje. Volgens de eigenaresse word er in de omgeving nog naar goud gezocht. In het Hotel verbleven ook goudzoekers, en naar horen zeggen konden die er van leven. Maar we hebben er geen gesproken want ze waren hard aan het werk en om ze te kunnen bezoeken moesten we beschikken over een 4x4 die we natuurlijk niet hadden.