Kamloops-Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Kamloops-Blue River - Reisverslag uit Blue River, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Kamloops-Blue River

Blijf op de hoogte en volg Tineke

22 September 2015 | Canada, Blue River

Ook vandaag is het een lekker zonnetje als we vertrekken naar de volgende slaapplaats in Blue river. Onderweg zien we eerst een heuvelachtig landschap met een aantal boompjes en weilanden. Maar als we verder van Kamloops af rijden komen de bossen en bergen weer in zicht. Op eens zien we een regenboog om de zon heen. FF stoppen dus.
Onder weg gestopt om naar een smalle doorgang voor de rivier tussen de rotsen te kijken, little hels gate genaamd. Als we in de loop van de middag bij de camping aankomen, worden we vriendelijk ontvangen door de eigenaresse. Wij hadden een trekkershut geboekt, weer eens wat anders dan een motel. Deze camping was de enige in de omgeving die tot eind oktober open was. Dus was het er erg druk met campers en caravans. Het is een ideale tussen stop voor mensen die van noord naar zuid reizen en visa versa. Zij liet op een kaartje van de omgeving zien waar misschien wat wild te spotten valt. Eerst gingen we eind van de middag een dirtroad op naar een plek waar beren zich regelmatig laten zien. Na 4 km kwamen we op een open stuk met hoogspanningsleidingen. Daar waren in de vanmiddag beren gezien, maar na een tijdje gewacht te hebben gingen we naar de volgende plek want de beren lieten zich nu niet meer zien. De volgende plek was aan de andere kant van het dorp daar zou zich regelmatig een moose (eland) laten zien. Geen moose maar wel vlakbij 2 grote zwarte beren die langs de rails naar graan zaten te zoeken. Ze stonden niet op het perron te wachten voor de trein. De beren hadden ons al snel geroken en hielden ons goed in de gaten, bij 1 beweging van ons zagen ze ons aan en deden een stap naar voren. Omdat de beren niet ver van ons afstonden hielden wij er wel rekening mee dat we niet te ver bij de auto weg gingen om snel te vluchten als dat nodig was. Na de beren gevolgd te hebben gingen we maar een eethuisje opzoeken. Lekker Grieks eten vandaag.
Er was keuze uit 2 restaurants, dus veel keus was er niet.
Als toetje zijn we weer terug gegaan om te kijken of we nu de moose konden spotten. Helaas de moose liet zich ook nu niet zien, maar nu waren er wel 3 zwarte beren langs de rails dus dit werd een zwaar toetje.
Toen wij 1 beer stonden te fotografen omdat de anderen niet goed in zicht stonden. Waren de 2 beren zonder dat wij het gemerkt hadden aan de oversteek begonnen, en liepen achter de auto langs, het bos in.
Voldaan gingen we terug naar de camping, onderweg kwamen we nog 2 hertjes tegen die van schrik voor ons op de vlucht gingen.