Blue River- Mt Robson - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Blue River- Mt Robson - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Blue River- Mt Robson

Blijf op de hoogte en volg Tineke

23 September 2015 | Canada, Mount Robson

De dag begon mistig, en het is 4 graden. De berichten voor de Blue river safari waren gister niet veel belovend bij de middag safari was er maar 1 beer gezien. Wij hadden er al 3 gezien in het wild zonder hulp, en de wereld is klein door de laaghangende bewolking, dus de jeep safari zal ook wel niet veel worden. Besloten om dit niet te gaan doen. Daarom staat er een rustige rit naar Mt Robson, waar we pas om 15:00u kunnen inchecken. Na een half uur begint de zon al door de wolken de prikken en een half uur later is er een mooie blauwe lucht met een paar wolkjes.
Eerst worden er boodschappen gekocht voor 2 dagen, want in Mt Robson is niets te halen en er zijn geen restaurant. Bij Mt Robson hebben we een luxe blokhut geregeld voor 2 nachten. In Valemount gaan we boodschappen doen. Daarna nemen we een lekker bakje cappuccino en zitten daar even lekker buiten van het zonnetje te genieten. Ook daar kom je een aantal Nederlanders tegen, die lui kom je ook overal tegen. Op de camping in Blue river waren er ook al een aantal. De volgende stop is in Tete Jeane Cache waar we afslaan naar Mt Robson. Omdat wij nog te vroeg zijn om naar ons blokhut, wordt hier nog even gestopt waar we lekker zitten te genieten we van het lekkere zonnetje en het stromende water van de rivier. Bij de Lodge aangekomen schrikken we van het uitzicht daar moeten we 2 dagen tegen aan kijken.(zie bijgeleverde foto) Na de maaltijd nog een korte wandeling gedaan naar een watervalletje vlakbij. S`avonds genoten van de eerste glaasje wijn en nootjes sinds Vancouver.