Field-Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Field-Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Field-Banff

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 September 2015 | Canada, Banff

Het was vannacht iets minder koud -1 maar de ramen waren dikker bedekt met ijs. We gaan weer terug naar natuurgebied Banff en hebben in de korte tijd in Yoho weinig wildlife gezien. Een half uur later op pad, want afgelopen nacht hebben we geslapen in een hostel en s`morgens waren de douches bezet. We zijn naar lake louise gegaan, dit is een gletcher meer, en het uitzicht is mooi samen met de licht blauw/groene kleur van het water. als we de auto geparkeerd hebben bega ik een MISDAAD. Ik had 2 kleine muffins op het autodak gezet om mijn handen vrij te hebben om de camera`s te pakken. terwijl ik op kijk was er ondertussen al een vogel aan een muffin begonnen. En je mag wildlife niet voeren want dat is een misdaad hier in Canada. Na een paar foto`s beginnen we een hike naar het theehuis boven lake Agnes. de tocht is 3.4 km lang en je stijgt 365m dus het is een flinke klim, maar de terug tocht zal gemakkelijker gaan. Het meer wordt bereikt na 2,6km daarna moesten we nog 800m naar het theehuis en dit pad ging vrij stijl naar boven. Boven genieten we van het uitzicht we drinken en eten iets en beginnen aan de terugtocht. Die is zoals verwacht een makkie.
Daarna gaan we naar de andere kant van het dorp Lake Louise en gaan daar met een skilift naar boven voor een schitterend uitzicht over het gebied. Het was een mooie beleving want we hadden beide nog nooit in een skilift gezetten. Boven konden we genieten van het prachtige uitzicht want de bewolking was hoog dus het uitzicht was ver.
En gelukkig was het niet onbewolkt omdat er anders tegen de zon in gefotografeerd moest worden, Boven was ook een infocenter over de dieren die in de parken leven, dit is zeer leerzaam. We konden geen groot stuk lopen boven op de berg omdat er schrikdraad gespannen was om de dieren buiten de skipiste te houden. Beneden aangekomen zijn we naar Banff gereden en de spullen op de kamer gezet. Volgens een paar Nederlanders moesten we naar een klein moeras gebied vlakbij ons motel voor wildlife. Maar daar waren veel Aziaten die de zonsondergang wilden fotograferen dus de beesten bleven weg.