12 nov Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu 12 nov Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

12 nov Da Lat

Door: Edwin en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

12 November 2017 | Vietnam, Ðà Lạt

We zijn hier nu een klein weekje en we voelen ons als milionairs. Elke keer als we bij de bank vandaan komen heben we weer vele miljoenen op zak. Ik heb een collega gehad die voor zijn dertigste milionair wilde worden, maar werken wou hij er niet voor. Hier in Vietnam gaat het makelijker. 1 milioen Dong is iets minder dan 40 euro
Vanmorgen vroeg er op uit met een taxi 07:15 u. We gaan iets van 3km naar een kabelbaan deze breng ons naar de top van Robin Hill. Hier staat een boedistisch klooster. Onderweg heb je een prachtig uitzicht op de beboste heuvels rondom de stad, waar nu druk word gebouwd. Tijdens het bezoek aan het klooster hebben we mooie bloementuinen bekeken, waar de monniken aan het werk waren. Terug met de kabelbaan naar beneden gingen we naar het crazyhouse van Hang Nga, een gebouw dat op boomstronken lijkt, en waarmee bezoekers net als de inwoners van Da Lat een haat-liefde verhouding hebben. Tegenwoordig kun je hier ook een kamer huren. De meeste kamers hebben een vermakelijk Alice in wonderland achtig interieur met een overvloed aan spiegels en paddenstoelen. Dit is het laatste van vele artistieke huizen die is blijven staan.
S'middags lopen we naar het trein station om een tochtje te maken met een oud treintje om een Linh Phuocpagode te bezoeken. Hierbij liepen we langs het zomer paleis van Bao Dai. Het gebouw is paleisachtig, maar heeft geen traditionele bouwstijl. Deze pagode is een sierlijk gebouw waar je de mozaiek kunst kunt bewonderen. Hierbij worden kleine stukjes gebroken porselijn of glas op nauwgezette wijze ingelegt in cement. Je blik wordt meteen getrokken naar de reusachtige draak. Deze is gemaakt van 12.000 zorgvuldige gebroken bierflesjes. Tijdens de wandeling bigint het al snel een beetje te regenen. In de pagode blijven we droog maar op de terug reis kopen we toch maar een paraplu. Over de temperatuur klagen we niet die is leķker.
S'avonds lekker gebarbequed met de groep aan een laag tafeltje met kinder stoeltjes.

• 13 November 2017 - 09:49

Petra:

Wat een mooie reis en wat zien jullie veel,wij moeten die kant ook maar eens op.

• 13 November 2017 - 16:57

Bertha:

leuk dat verslag van jullie en wat is dit toch een mooie reis.