29nov terug naar Ha Noi. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu 29nov terug naar Ha Noi. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

29nov terug naar Ha Noi.

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Tineke

29 November 2017 | Vietnam, Hanoi

Vanmorgen weer op weg naar Ha Noi. Net als gisteren eerst 2 km lopen naar de aanleg plaats voor de boten. Daarna een klein stukje varen naar de bus. De tocht voert ons uithet mooie natuurgebied terug naar de warmte van boven de 20gr. Eerst gaan we nog langs dun bevolkt gebied, maar na een paar uur komen er meer huizen langs de weg. Na een paar noodzakelijke stops schieten we aardig op naar de eindbestemming. Er volgt dus een wijziging in de planning de lunch van 13:00u word geschrapt en we rijden meteen door naar Ha Noi, waar we om 13:30 aankomen. Koffers op de kamer gebracht, en de binnenstad ingelopen voor wat winkelen en iets te eten. S'avonds gaan we naar het wereld beroemde waterpoppen theater, ook wel gekscherend muppetchow genoemd door ons. De ietwat vreemde maar bekoorlijke Vietnamese kunstvorm uit de rode rivierdelta, heeft geen vergelijking met de muppetshow. Deze poppendansen op het water, en maken in korte scene's over het plattelandsleven of hystorische gebeurtenissen, begeleid door muziek en zang. Het was een gezellige voorstelling, en zijn geld meer dan waard. Of degene die achter mij zaten dit ook vonden heb ik niet gevraagd.

• 01 December 2017 - 17:13

Yvonne:

Eindelijk weer kunnen opwarmen? Hahaha hadden de mensen achter je een andere kijk op de "muppetshow". Zal weer even wennen zijn van de heerlijke rust van de natuur naar de drukte van Ha Noi! Geniet nog van de warmte en het moois van Vietnam................. Hier is het rond de 0°C........................