Creston-Vernon - Reisverslag uit Creston, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu Creston-Vernon - Reisverslag uit Creston, Canada van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

Creston-Vernon

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 Augustus 2015 | Canada, Creston

Deze morgen gaan we weer vroeg rijden. Buiten staat de auto bedekt met wat as uit de USA. De rook is ook nog aanwezig in de lucht dus het zicht is nog steeds iets beperkt.
We nemen de toeristische route vanuit Cresto over de 3a naar kootenay bay waar we een veerboot pakken naar Balfour.
Vlak voor we de boot bereiken hebben we al een paar spatjes water op de voorruit gehad. De overtocht van 35min komen we droog over.
Dan gaat de rit over een bochtig weggetje, waar de snelheid max 60km was maar vaak lager, naar New Denver.
We hebben nu iets van 5 uur gereden en nog maar 200km afgelegd. De weg gaat nu over de highwy 6 waar de snelheid weer omhoog kan,
Want als we Zaterdag in Vancouver willen zijn dan moeten we vandaag wel kilometers maken
Onderweg hebben we een aantal keren lichte regen gehad. Ook is nu de brandlucht te ruiken van de bosbranden in Amerika.
Het was een mooie tocht tussen de bergen door, onderweg had je vaak een mooi uitzicht over het water of watervalletjes. deze hebben wij tijdens een pauze mooi kunnen fotograveren.
Zo konden we tegelijk ook onze benen even strekken. Wel moest je erg voorzichtig zijn met over de weg lopen. De autos, motoren rijden hier als gekken.
En er zitten veel bochten in de weg waar je geen overzicht over hebt.
Bij Needles hebben we nog een korte overrtocht met een veerboot en gaan we op zoek naar een slaapplaats.
In lumby vonden we niets dus zijn we maar doorgereden naar Vernon. Daar naar Papa Murphy gegaan voor een lekkere pizza.
Maar we komen er al snel achter dat ze afhaal pizza's hebben die je thuis moet afbakken, ja dan hebben we een probleem want in het motel hebben we geen oven.
Gelukkig hebben ze nog een oven voor proefmonsters dus gingen we naar het hotel met een groot proefmonster.