8 nov 2de fietsdag in de mekongdelta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu 8 nov 2de fietsdag in de mekongdelta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

8 nov 2de fietsdag in de mekongdelta

Door: Tineke en Edwin

Blijf op de hoogte en volg Tineke

08 November 2017 | Vietnam, Can Tho

Ook vandaag vroeg op. Eerst weer door de modderpoel naar de boot lopen. Onderweg veel geblaf van honden. De honden mogen hier niet buiten het erf lopen zonder muilkorf. Gebeurd dit wel, dan word er een boete uitgedeeld. Tijdens de boottocht werd er een stop gemaakt bij locale mensen, die rijstkoekjes maakten. Het was erg bijzonder om dit proces te zien. Hier was natuurlijk ook een souvenier winkel bij waar je de gemaakte producten kon kopen. De boottocht ging iets verder, tot de bus en de fietsen. Hier stapten wij weer met volle moed op onze fietsen. Ook vandaag had de gids de gang erin. De Mekondelta is een fietsgebied bij uitstek, want het is vrij vlak. Ook is het gebied heel vriuchtbaar, waardoor het gebied bewoond wordt door miljoenen hard werkende Vietnamezen. Vandaag fietsen we ongeveer 6 uren. Maar door de snelheid van de gids is het minder geworden. Na de break zijn er 8 mensen afgevallen. De fietsen zijn in de vrachtauto gegaan en de mensen in de bus. Het laatste stuk kon er niet afgevallen worden, de tocht ging nu over wegen waar de bus niet kon komen. Tal van keren zijn we de Mekong over gestoken via een brug. Ook vanmiddag iets regen gehad tijdens het fietsen. Maar dit stelde niet veel voor. Nadat wij de fietsen weer ingeleverd hadden, zijn we gebracht naar het hotel, waar we de nacht door gaan brengen. We overnachten in een hotel in de stad CanTho, bekend om zijn levendige waterkant. Tijdens de rit naar het hotel toe, weer veel regen gehad. Onderweg kom je heel veel scoters tegen, echt per 100den. Het krioelde ervan. S'avonds samen nog een rondje gelopen en wat gegeten.

• 12 November 2017 - 13:24

Petra:

Tjee wat een fietstocht was dat,en zo lang geen zadelpijn?
    De scooters zijn leuk die hebben wij in China ook heel veel gezien.