15 nov op weg naar Qui Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu 15 nov op weg naar Qui Nhon - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

15 nov op weg naar Qui Nhon

Door: Edwin en Tineke

Blijf op de hoogte en volg Tineke

15 November 2017 | Vietnam, Quy Nhơn

Iedereen is weer gereed om een dagje met de bus te reizen, vandaag gaan we naar Qui Nhon een haven plaats waar niet veel te beleven valt. Maar het is een welkome break omdat de reis naar Hoi An veel te ver is om in 1 dag te doen. Qui Nhon was tijdens de Vietnam oorlog een haven en bevoorradingsplaats voor de amerikanen. Onderweg stoppen we al snel voor de long Sonpagode. Tijdens een korte klim zie je de kathedraal, als je het gevoel hebt dat je in de gaten wordt gehouden, komt dat waarschijnlijk door het enorme boedda beeld dat op een heuvel boven de Long Songpagode staat. Om bij de witte boedda te komen moesten we 152 treden betreden. Dit is het grootste bezit van de pagode en het herkenbaarste herkennings punt van Nha Trang. Het is in 1963 gemaakt en staat symbool voor de strijd van de boedisten tegen het Diemrigime. In het lotusvormige voetstuk zijn afbeeldingen van monniken en nonnen gegrafeerd die zichzelf uit protest in brand staken, onder wie Thich Quang Duc. Ook hier waren ze druk bezich om wat stormschade aan de bomen weg te kappen. Onderweg zien we nog in de verte dat er tijdens de tyfoon een schip is gestrand. Voor dat we bij Qui Nhon aan kwamen hebben we nog een stop gemaakt bij een project dat Sawadee ondersteund. Dit is een centrum dat opgezet is om kinderen en volwassenen met een lichamelijk gebrek bij te staan en plek in de samenleving te geven. Hier word onder andere onderwijs aangeboden, muzieken gebarentaal geleerd, dit aĺles met aandacht voor het individu. Dit project Nguyen Nga Centrum is opgezet in 1973. Het is goed om tezien dat deze gehandicapte mensen een nuttige invulling krijgen voor de samenleving. S'avonds in het hotel gegeten omdat er in de stad niet veel restaurantjes te vinden zijn.

• 15 November 2017 - 21:00

Yvonne:

En dan denk je met vakantie te zijn.......................hahaha. Mooi om te zien hoe men daar de mensen begeleidt. Maar hebben ze ook gezegd of deze mensen met een beperking ook een kans krijgen in de samenleving?
    Was iig weer een enerverende dag en veel cultuur opgeschoven.

• 15 November 2017 - 23:00

Johanna:

Thanks for the connection, now I can follow your travels. Keep the photo's coming. I always like to see what you see, when you're on vacation and I'm still working!! Safe travels... we'll keep in touch.

• 16 November 2017 - 10:59

Petra: