28 nov Ba Be - Reisverslag uit Ba Be18, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu 28 nov Ba Be - Reisverslag uit Ba Be18, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

28 nov Ba Be

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Tineke

28 November 2017 | Vietnam, Ba Be18

Vanmorgen was de reisleider iets verlaat. Hij had een verrassing voor ons allen, in het theeglas had hij pepernoten gedaan. Meteen begonnen we een sinterklaas liedje te zingen. De tweede verrassing was een derde jarige in de groep. Na de lunch gaan we op pad naar Ba Be. Ba is bomen, Be is meer, dus we gaan naar een meer met veel bomen. Ba Be is een van de mooiste nationale parken van Vietnam, en in 1992 als 8ste nationale park aangewezen. Het is ongeveer 100km2 groot, met weelderige bossen weerspiegeld in ht stille water van het meer en omringd door hoge kalkstenen pieken van wel 1500m hoog. Voor we aankomen in Ba Be heben we nog een lange reis te gaan die ons voerd lang kronkel weggetjes en plaatsjes. In sommige van deze plaatsjes is er een markt waar we er bij een stoppen. Hier kon je bamboe kopen dat gebruikt werd om te eten. Ook lagen er dode eekhoorntjes, ratten, en een levende kavia achtige vastgebonden aan zijn staartje. Eet smakelijk zal ik maar zeggen. Onderweg waren er ook diverse wegwerkzaamheden, waarbij we 1 maal uit moesten stappen omdat de bus het niet meer trok. Soms konden we er niet door omdat de weg te smal was en er een tegenligger aan kwam. Dan geldt het recht van de sterkste, soms waren wij dat, en soms de tegenligger. In Ba Be aangekomen gaan we aan boord van 2 boten voor een rondvaart door het natuurpark. Aan boord beginnen we aan een verrukkelijk bordje noodels met vlees en groente, met sinasappel als toetje. De rondvaart gaat rustig verder onder het eten en de mooiste uitzichten komen voorbij. Na een tijdje gaan we aan wal om te lopen naar de Dau Dangwaterval. Na de waterval varen we terug en gaan ergens anders afstappen, waar we een kleine 2 kilometer gaan lopen naar de plek waar we de nacht zullen door brengen. We slapen vanacht bij de plaatselijke bevolking in een homestay. De totale drankrekening was net over het miljoen voor de hele groep, dus we zijn blij dat de vakantie bijna over is (geintje).

• 29 November 2017 - 20:31

Yvonne:

Een miljoen, jullie hebben aardig je best gedaan met de drank, stelletje alcoholisten!!!!!!!!!!! Hahaha
    Mooie foto's en een prachtig gebied zo te zien.

• 30 November 2017 - 16:28

Truus:

Hallo lieve mensen heel leuk om zo de reis een beetje te volgen geniet met en van elkaar