1dec voor de laatste keer naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu 1dec voor de laatste keer naar Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tineke Edwin - WaarBenJij.nu

1dec voor de laatste keer naar Hanoi

Door: Edwin

Blijf op de hoogte en volg Tineke

01 December 2017 | Vietnam, Hanoi

We hebben een lekkere nachtrust gehad aan boord. Samen aan een lekker ontbijt voor we met de kleine boot weer op pad gaan voor de laatste bezienswaardigheid van Halongbay. We gaan een bezoek brengen aan de grote grot, net als veel andere toeristen. Ondanks dat het geen hoog seisoen is is het erg druk. Gisteren toen we naar de top van een eilandje gingen voor het mooie uitzicht was er 1 trap waar je naar boven of naar beneden kom gaan. Dit ging soms met dringen gepaard. Hier in de grot was het beter geregeld, hier was 1 ingang en 1 uitgang. We komen eerst door de 2 kleine grotten van de Hang Sung Sot, grot van verrassingen, voor dat we naar de spectaculaire grote grot gaan. De interessantste rotsformaties zijn belicht door spots. Als we van boord gaan stappen we in de bus voor de 4uur durende laatste bus reis naar Hanoi. Onderweg stoppen we bij een bedrijf waar ze beelden, schilderijen, en borduurwerken maken door mensen met een beperking. Aangekomen in Hanoi zou ons een uitdaging kunnen hebben. Onze koffers die we 2 dagen geleden op de kamer achter gelaten hadden zouden in onze nieuwe kamer moeten zijn. Helaas was de kamer leeg dus was de tocht van 7 hoog meteen weer naar beneden voor de koffers, net als van alle andere reizigers. Beneden de koffers aangewezen en die werden na 10 minuten op de kamer afgeleverd. Wij hebben nog 4 nachten in dit hotel voor we naar huis gaan, maar de andere 18 medereizigers gaan na 1 nacht weer terug naar het koude Nederland. In de avond gaan we voor een wandeling in het donker, van 20 minuten, naar een lekker restaurant Koto. Het eten was verrukkelijk voor mij een eendje en voor Tineke een kipje. Voor het toetje moest ik geduld hebben. De appeltaart met ijs was op, dus toetje veranderd, maar daarna was het te laat om een toetje te maken. Dus helaas moest ik dus zonder toetje naar bed. Tineke had haar keuze meteen goed gedaan.

• 03 December 2017 - 12:58

Yvonne:

Leuk voor in de tuin dat Vietnamese mannetje helemaal links van de fontein! Jullie kunnen terug kijken op een mooie reis. Veel gezien en meegemaakt. Alleen jammer van je toetje Edwin, heeft Tineke het beter uitgezocht hahaha. En met stokjes eten heb je nog niet verleerd! Nu nog de laatste uren genieten en uitrusten in de warmte en langzaam wennen aan het idee om terug te komen in de kou.
    Wens jullie een snelle en rustige terugreis.

• 03 December 2017 - 16:36

Patries:

Hey! En dan zit jullie mooie reis er alweer bijna op. Geniet nog even van de omgeving, het mooie weer en elkaar. Hier is het alweer tijd voor de winterkleding...brrrr